Terranigma Practise

    • Offizieller Beitrag

    Quick Start:

    Load the ROM and wait till you are in game.

    Practise Menu Features:

    • Set your level
    • Teleport to a selection of maps
    • Reset RNG to all zero

    Current Features:

    • Teleport to office: Start + Y
    • Open Practise Menu: Start + A (While looking up)
    • Most items, weapons and armors are already collected
    • Change item/weapon/armor: Open menu highlight item you want to change and press R to cycle through all items
    • Unlimited item usage
    • Money shows current RNG value
    • UI always shows
    • Lots of money
    • World has been modified to have more connections and easier paths between areas
    • There are two houses that can be used to teleport between continents
    • Quite a few cutscenes have been removed
    • The game is set to be in the end state you can directly go to DG from the overworld portal

    Buggy Features:

    • It is now possible to enter/leave land with the ship on any place but it’s a bit buggy

    Experimental Features:

    • Save state with: Save: Start+L, Load: Start+R

    Known Issues:

    • A savebook can appear on the map
    • Saving while ark is doing an animation will freeze (i.e. the idle animation)
    • When changing your level any potions’ effects are lost, also are any gained due equipment. *Unequip stat-changing equipment before changing a level.
    • Save/load does not work (won’t fix)


    ROM / ISO Information:

    • Database match: Tenchi Souzou (Japan)
    • Database: No-Intro: Super Nintendo Entertainment System (v. 20180813-062835)
    • File/ROM SHA-1: F787672E766A43A73D9BD310FCB3C2CAC024B227
    • File/ROM CRC32: 3CC7FDF4


    Quelle und Download: Romhacking.net

  • Das macht das Spiel ja noch kürzer und einfacher. :P


    Hätte mir schon im Original-Zustand die doppelte Spielzeit gewünscht. Und einen höheren Schwierigkeitsgrad. Bis auf den Hexen-Endgegner im Schloss in Spanien (und das auch nur beim ersten Mal) kann ich mich beim besten Willen an keine Herausforderung erinnern.

    Meine Lieblings SNES-RPGs:


    1. Lufia II
    2. Final Fantasy VI
    3. Terranigma, Seiken Densetsu III
    4. Tengai Makyō Zero, Dragon Quest III SNES-Remake
    5. Star Ocean, Shiren the Wanderer
    6. Chrono Trigger
    7. Final Fantasy V, Magical Land of Wozz
    8. Seiken Densetsu II, Zelda: A Link to the Past


    Lieblings-Charaktere: Terra & Shadow (FF 6), Tia & Dekar (Lufia), Carlie (Seiken III), Subaru (TMZ), Schala (CT)

    • Offizieller Beitrag

    Naja, Speedrunner wird's vielleicht freuen. Aber stimmt natürlich, schwer war das Spiel nie wirklich. Aber der Flair hatte schon was für sich. Und wenn dann erstmal der Patch mit neuer Story rauskommt ... ;)

  • Naja, Speedrunner wird's vielleicht freuen. Aber stimmt natürlich, schwer war das Spiel nie wirklich. Aber der Flair hatte schon was für sich. Und wenn dann erstmal der Patch mit neuer Story rauskommt ... ;)


    Ja, die Story war wirklich super. Das Spiel hat so viel Potenzial. Ich fand es immer echt schade, dass es nicht einfach länger ist. Mit der neuen Story können wir das Spiel aber auch nicht länger machen. Wir können ein paar Sachen genauer erklären und mehr Text reinbringen. Aber mehr Dungeons oder neue Herausforderungen wird es ja trotzdem nicht geben.

    Meine Lieblings SNES-RPGs:


    1. Lufia II
    2. Final Fantasy VI
    3. Terranigma, Seiken Densetsu III
    4. Tengai Makyō Zero, Dragon Quest III SNES-Remake
    5. Star Ocean, Shiren the Wanderer
    6. Chrono Trigger
    7. Final Fantasy V, Magical Land of Wozz
    8. Seiken Densetsu II, Zelda: A Link to the Past


    Lieblings-Charaktere: Terra & Shadow (FF 6), Tia & Dekar (Lufia), Carlie (Seiken III), Subaru (TMZ), Schala (CT)